Renault chiptunen: op maat gesneden voor vele modellen

Tuning Renault

wdt_IDMerk, model en typeGeneratieStandaard PKCTN PKStandaard NmCTN Nm
7847Abarth 124 Spider 1.4 MultiAir Turbo 140hp2016 ->140180240300
6670Abarth 124 Spider 1.4 MultiAir Turbo 170hp2016 ->170180250300
6038Abarth 500 / 595 1.4 T-jet 135hp2008 - >135170206300
6039Abarth 500 / 595 1.4 T-jet 140hp2008 - >140170206300
6040Abarth 500 / 595 1.4 T-jet 160hp2008 - >160170234300
6041Abarth 500 / 595 1.4 T-jet 180hp2008 - >180200230300
6042Abarth 500 / 595 1.4 T-jet 190hp2008 - >190220250340
6043Abarth Punto 1.4 T-jet 155hp2008 - >155180230280
6044Abarth Punto 1.4 T-jet 165hp2008 - >165190250300
6045Abarth Punto 1.4 T-jet 180hp2008 - >180200270320
Merk, model en typeGeneratie
  • Erwin
    N.a.v. eerdere review dan nu het verbruik; met de koude dagen en inmiddels 2500 km verder een verbruik van 1 op 18.5 (5.4l/100km) werkelijk verbruik (a.d.h.v. tanken gemeten) mijn rijstijl is gelijk gebleven, over het algemeen rustig, maar af en toe ook prettig om op de snelweg even snel te accelereren...dit gaat na de tuning mooi vlot...ben geen strepentrekker bij de stoplichten, moet je sowieso niet doen bij een diesel vind ik...maar op de snelweg komt de auto zeer goed mee...gechipt van 110pk naar 135pk...motor loopt mooi, pakt soepel op, het verbruik is zeer goed te noemen, zeker bij een behoorlijk zware auto...na een maand en 2500 km dus zeer tevreden...
    Erwin
    Renault Laguna 1.5 dci
  • Erwin
    Mijn Laguna laten tunen van 110 naar 135 Pk, de auto pakt een stuk beter op, direct te merken bij optrekken, volgens de boordcomputer een stuk zuiniger, ben benieuwd naar het werkelijke verbruik straks bij de pomp...ben zeer tevreden, auto rijdt een stuk soepeler...
    Erwin
    Laguna 1.5 dci 110pk 2010
  • Ron Brouwer
    Vandaag bij chiptuningnoord geweest met mijn clio 1.5dci. Zou standaard 88pk en 200Nm moeten hebben. Na de 1e testbankrun bleek hij al 102pk en 227Nm te hebben. Nu na het tunen 120 pk en 288Nm. Hij rijdt een stuk lekkerder nu veel meer punch van onderuit. Aanrader is de testbankrun erbij te nemen zodat je voor en na de tijd weet wat de cijfers zijn. Verder voor €25,00 extra ook de egr eruit geschreven. Ik ben zeer tevreden.
    Ron Brouwer
    Renault Clio 1.5 dci 88pk 2011
  • Auke Meijer
    Ik ben met mijn Laguna bij Johnny geweest nadat ik per email een afspraak had gemaakt. De communicatie per email was uiterst correct en bovenal heel erg snel. Voordat de nieuwe software werd geprogrammeerd heeft Johnny geinformeerd naar mijn wensen (mijn Laguna is een beetje lui beneden 2000 toeren en daar zocht ik een oplossing voor). Johnny heeft hierop mijn wensen doorgevoerd en het resultaat was veel beter dan ik had verwacht. De Laguna heeft veel meer power dan voorheen, rijdt super en heeft veel trekkracht vanaf ongeveer 1600 toeren. Los van de technische kant is Johnny erg prettig in de omgang en er is wifi aanwezig waardoor ik tijdens de tuning gewoon verder kon met mijn werk. Volgende keer ga ik zeker weer naar Johnny.
    Auke Meijer
  • Jeroen van der Wijk
    Vandaag mijn bus laten tunen door CTN in kootstertille. Zeer tevreden over het resultaat. Nu trekt de bus goed door tot net over de 4000 rpm, was van tevoren 3500 rpm en daarna helemaal niks meer. 0-100 was 19.8 sec. en nu 15.8 sec. Trillingen bij lage toerentallen ( bekende eigenschap bij dit type trafic )zijn stukken minder geworden. Na tunen ook trekkracht in de 6e versnelling. Nette prijs. Kortom dik tevreden. nog een linkje voor het resultaat. https://www.youtube.com/watch?v=p3M_hFTjpkI
    Jeroen van der Wijk
  • Machteld Holtkamp
    Van een slak naar een haas; dat is de beste omschrijving van mijn auto na een tuning door Johnny! De motor loopt veel mooier, zeker wanneer de motor koud is. Er zijn 25 PK's bijgekomen!! Invoegen gaat veel beter, inhalen gaat veel vlotter en ik denk dat we straks in Oostenrijk lachend de bergen oprijden!
    Machteld Holtkamp
  • J W B
    De ervaring die ik wil delen is dat ik bij hetzelfde rijgedrag zeer veel zuiniger rij. Ik zie een bezuiniging van ruim 20% zeker op de grote weg 120 en 130 km/u Zeer tevreden mee en prettig geholpen
    J W B

 

Renault chiptunen naar betere prestaties? Dan biedt Chiptuning Noord uitkomst. De ruime ervaring met chiptunen van Chiptuning Noord zorgt ervoor dat de Renault motors optimaal presteren. Op basis van uw wensen en de staat van uw motor kiezen wij de beste aanpak. Een vermogensrun op de testbank kan vaak een goed beeld geven van de staat van uw automotor. Op deze manier kunnen wij gebreken of slijtage eenvoudig opsporen.

De meeste moderne motors bevatten een computer (ECU). Deze computer regelt bijvoorbeeld de ingespoten hoeveelheid brandstof, de turbodruk en het ontstekingstijdstip. Onze chiptuning optimaliseert de software van de computer. Zo zorgen wij ervoor dat de motor betere aansturing krijgt, waardoor hij betere prestaties levert.

Het Renault chiptunen wordt op een veilige manier uitgevoerd. In veel gevallen is de fabriekssoftware ingesteld ver binnen de belasting die de motor aan kan. Hierdoor kunnen wij in potentie nog veel prestatiewinst behalen.  Met onze chiptuning kunnen wij veel verbetering aan brengen in rijervaring en comfort. We blijven daarbij binnen de toleranties die de motor aan kan.

Vraag naar meer informatie.

Uw Renault chiptunen door Chiptuning Noord: de ervaringen

Renault chiptuning

Wij chiptunen Renaults regelmatig. Wij kunnen dit zowel voor benzine– als voor dieselmotoren uitvoeren. Of de motoren uitgerust wel of niet uitgerust zijn met een turbo, wij kunnen deze goed tunen. Zo ervaart Jan die zijn Renault Kadjar DCI EDC heeft laten chiptunen veel vooruitgang in de prestaties van zijn auto.

“De auto rijdt merkbaar beter, weet snel in te halen en er is continu meer power voor handen. Dit is een nuttige toevoeging voor dit type auto”.

Door een Renault te chiptunen wordt er vaak voor meer trekkracht en vermogen gezorgd, hierdoor reageert de auto sneller op gaspedaalbewegingen en is de auto levendiger. Het chiptunen van een Renault zorgt in sommige gevallen ook voor een lager brandstofgebruik.